Üdvözöllek a HUNGAROCAMION emlékoldalán!

1966 - 2006, 40 év, története csúcsán, fénykorában Európa egyik legnagyobb fuvarozási
vállalata volt, kishíján 2000 kamionnal. Emlékezzünk rá ezzel a honlappal, együtt!

  • button
img

Ha segítenél...
ötlettel, fotóval, bármivel, írj: info@hc-anno.hu

img

Facebook:
facebook.com

img

Kapcsolat:
E-mail a szerkesztőnek: info@hc-anno.hu

Kaelble KDV 24 Z 8T

 

A Kaelble cég építőipari gépek, motorok és haszongépjárművek, valamint traktorok, úthengerek, dömperek és buldózerek gyártásáról ismert.
A KAELBLE KDV24 Z 8T nehézvontató a Hungarocamion Spezialtransport flotta első járműve volt. A konstrukció a '60-as évekből származik, 300 lóerős V8-as, vízhűtéses erőforrása 19104 köbcentis volt. A 300 LE-t 2 turbó segítségével adta le. Kerékképlete 6x6-os, tehát minden kereke hajtott, továbbá olyan érdekes megoldások jellemezték, mint a teljesen egyforma két hátsó híd egymásnak fordítva. 160 tonna összgördülőtömeggel még képes volt felmenni egy 15-20 fokos emelkedőn is problémamentesen. Megjelenésére a rövid tömpe orr és a négyzet alakú/szögletes test jellemző.

Műszaki adatok:

V8-as dízelmotor két turbófeltöltő, vízhűtéses pre-kamra, 19 104 cm3
Furat és löket:130 x 180 mm
Teljesítmény: 221 kW (300 LE) 1600/percnél

Faun HZ 40.45/45

 

A Faun '60-as évekbeli sikerét közúti nehézvontatóinak köszönheti. Ezek a viszonylag kicsi gyártók, mint a Kaelble vagy éppen a Faun, nem tudták felvenni a versenyt az olyan nagyokkal, mint a M.A.N., Magirus-Deutz és a Mercedes-Benz.
Ezt felismerve a Faun is inkább átállt az építőipari és a különleges gépek gyártására, mert az ilyen speciális típusokat kis darabszámban is lehetett viszonylag nyereségesen előállítani.
Érdekesség, hogy az 1970-es évek közepén a Faun vontatókat szállított a Szovjetunióba is, ez volt az úgynevezett Delta Projekt. A szibériai olajmezők feltárása és a Bajkál-Amúr vasútvonal építése sok ilyen mindenféle terepen dolgozni képes, robosztus nehézvonatót és alacsony ágyás pótkocsit igényelt. A Faun 254 db járművet szállított, melyeknél a motor teljesítménye 326 LE (HZ34) és 525 LE (HZ40/FZ40) között mozgott.

A Hunagrocamion a HZ 40.45/45 típust birtokolta, melyet a Deutz BF 12L 413F motorjával szereltek. Ezek az erőforrások 19144 cm3-esek voltak, teljesítményük elérte a 455 LE-t.

Tatra 815 6x6

 

A 813-as első prototípusa már 1960-ban megépült a már gyártott Tatra T138-as alapjait felhasználva. A kezdeti kísérletek után azonban a tervezők úgy döntöttek, hogy a prototípust 8x8-as összkerék-meghajtású terepjáróvá fejlesztik tovább.

E modell utódja lett a Tatra T815. A tervezési munkák már a '70-es években megkezdődtek, de a Liazzal folytatott viták miatt később ejtették a kisebb típusok fejlesztését, a továbbiakban teljes mértékben a nehéz teherautók és vontatók gyártására koncentráltak.

Mindezek eredménye lett a 813-ast felváltó 815-ös modell is, mely 1983-tól szerepelt a gyár kínálatában. A Tatra T815 sorozat első korszerűsítése 1989-ben érkezett, majd 1994-ben jött a 815-2, 1997-ben pedig új fülkét kapott a sorozat.

A HST (Hungarocamion Specialtransport) mindkét típussal rendelkezett, kezdetben a 813-asok, a '80-as évek végétől a T815-ösök dolgoztak a vállalat speciális részlegénél.

Műszaki adatok:

Motor: léghűtéses, 12,7 literes, 90 °-os V8-as dízelmotor közvetlen befecskendezéssel
Teljesítmény: 230-325 kW (310-436 LE)
A legerősebb MTU motorral szerelt T815 már 610 kilowattot (820 LE) teljesített.

Forrás: Wikipedia

Mack 795 ST

 

 

 

Galéria - Nehézvontatók