Üdvözöllek a HUNGAROCAMION emlékoldalán!

1966 - 2006, 40 év, története csúcsán, fénykorában Európa egyik legnagyobb fuvarozási
vállalata volt, kishíján 2000 kamionnal. Emlékezzünk rá ezzel a honlappal, együtt!

  • button
img

Ha segítenél...
ötlettel, fotóval, bármivel, írj: info@hc-anno.hu

img

Facebook:
facebook.com

img

Kapcsolat:
E-mail a szerkesztőnek: info@hc-anno.hu

Skoda 706 RT

Szuper Skoda

 

A prototípus 1955-ben az '53-ban alapított LIAZ Fejlesztési és Tervezési Hivatal leglátványosabb sikere volt. Az első autó a 706 R egy méterrel lerövidített futómű változata volt, ami vadonatúj "trambus" kabint kapott, ez abban az időben nagyon modern megjelenését biztosított az új típusnak. Jelentős változás volt a továbbfejlesztett motor bevezetése közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, ami jelentős teljesítmény-növekedést és megbízhatóbb üzemelést eredményezett.
Egyéb változások is megjelentek, mint például a kisebb gumiabroncsok, melyek által mélyebbre került a jármű tömegközéppontja. 1964-ben érekezett meg a típushoz az új hajtott mellső híd, így megjelent a Skoda 706 RTP változata 4×4-es meghajtással.
1957-ben kezdődött meg a felkészülés a tömegtermelésre és 1962-re többé-kevésbé már kialakult a Skoda 706 RT végleges változata. A sorozatgyártást gyorsítani kellett, míg 1958-ban 4070 db, 1959-ben már 5339 db 706RT-t gyártottak. A legnagyobb éves termelési darabszámot 1968-ban érték el, a legyártott kocsik száma ebben az évben 9142 db volt.
Az 1970-es év végéig összesen 90 000 járművet gyártottak, de a termelés már addigra nagyrészt átállt a modernebb 706 MT sorozatra, nemsokára pedig szinte teljesen az új Liaz 100-asra koncentráltak.
1984-ben még legyártottak 2390 db-ot, 1985-ben pedig 825 db-ot a Skoda 706 RT-ből. Ezek a kocsik jelentették a sorozat végét, bár a '90-es évek elején még sikerült elkészíteni 10 példányt, melyek alapját régi, egyszer már beépített és új alkatrészek adták.

A Skoda 706 RT a Csepelek és Saurerek mellett rögtön az alapításkor került a Hungarocamionhoz, az 1. számú AKÖV megörökölt kocsiparkjával. A '60-as, '70-es évek fordulóján még használatban voltak, de a Mercedes LPS-ek és az F88-as Volvok érkeztével lassan kiszorultak az állományból.

Típusok és verziók:
706 RT - alapváltozat - alváz vagy karosszéria (csak kabin)
706 RTS - billenős
706 RTH - öntöző
706 RTHP - tartály tűzoltó fecskendővel
706 RTK - szemeteskocsi
706 RTTN - félpótkocsi traktor
706 RTD - hosszú teherautó
706 RTP - 4 × 4

Gyártási időszak: 1958 - 1985
Legyártott kocsik száma: 150.000
Gyártási hely: Csehszlovákia

Műszaki adatok:
Saját tömeg: 5900 - 6850 kg
Teherbírás: 7000 kg
A maximális sebessége 55-75 km/h
Fogyasztása 24 l/100 km

Motor
A motor soros, vízhűtéses négyütemű közvetlen befecskendezéssel
Hengerek száma: 6
Teljesítménye: 118 kW (160 LE) / 1900 ford
Manuális sebességváltó, sebességfokozatok száma 5 +1

Forrás: Wikipedia (CZ)

Galéria - Skoda