Üdvözöllek a HUNGAROCAMION emlékoldalán!

1966 - 2006, 40 év, története csúcsán, fénykorában Európa egyik legnagyobb fuvarozási
vállalata volt, kishíján 2000 kamionnal. Emlékezzünk rá ezzel a honlappal, együtt!

  • button
img

Ha segítenél...
ötlettel, fotóval, bármivel, írj: info@hc-anno.hu

img

Facebook:
facebook.com

img

Kapcsolat:
E-mail a szerkesztőnek: info@hc-anno.hu

Renault R sorozat

Az elegáns francia

 

1980-ban, a Berliet és a Saviem márkák egyesülésével létrejött a Renault Véhicules Industriels, amely az R sorozat gyártásával kezdte meg tevékenységét.
Pályafutása során az R sorozat kétféle erőforrást használt: egy soros 6 hengerest és egy 8 hengeres, V8-ast.
A széria a 16 éves gyártási ciklus során rengeteg féle verziót ért meg. A Hungarocmionnál is megfordul ezekből az altípusokból jónéhány. Ilyen volt az R310, az R340 és az R350 is. A 305 lovas 310-es főként konténer és hűtős szerelvények vontatója volt. A modernebb 340-esek, melyek már 338 LE-t tudtak, leginkább nyerges változatban voltak jellemzők, míg a legszebb 350-esek tandem pótkocsit húztak.
1990-ben a sorozatot továbbfejlesztették. Beveztték az R 380-at, amely új, 6 hengeres, 12 literes és 374 lóerős dízel motorral, manuális váltóművel, és fűthető tükrökkel érkezett.
1992-től a sorozatot Major-nak nevezték, elhagyva az addig használt R betűt, 1996-ban pedig megérkeztek a Premium elnevezésű modellek, végleg leváltva az R szériát.

A Renault R sorozata a HC legszebb típusai közé tartozott, a lendületes vonalú, de mégis összeszedett formájú, magasított fejtérrel rendelkező kabin a markáns hűtőráccsal rendkívül elegáns megjelenést biztosított a kocsinak. Mindemellett viszonylag alacsony fogyasztás és takarékos üzemeltetés jellemezte a sorozatot és a fenteikkel együtt ez már bőven elég volt ahhoz, hogy az R-es Renault-ok nagy tiszteletnek örvendjenek a Hungarocamionnál is.

Renault Magnum AE

Az úttörő francia

 

A Renault Magnum a Renault Trucks modernkori zászlóshajója, mely 1991-ben a "Truck of the Year" kitüntetést is elnyerte. A korát messze megelőző konstrukció legnagyobb attrakciója a következő volt: az utastér padlója teljesen sík (nincs motor alagút), ezzel óriási hely szabadult fel, ami nagymértékben megkönnyítette mozgást és az utazást a kabinban.
A sorozat 1990-es indulása óta számos változáson ment keresztül, mind esztétikailag, mind motorizációját tekintve.
Új turbófeltöltős dízelmotort kapott a Mack Trucks-szal történő együttműködés keretében (V8-as 500, 520 és 560 lóerő), ezen kívül újdonság volt még a légrugózás és az ABS-szel szerelt légfék. 1997-ben a Renault teljesen felfrissítette a sorozatot. A főbb változtatások a hűtőrácsot, a műszerfalat és a motort érintették.
2001-ben a Renault bemutatta a Magnum új verzióját, melyet szintén Mack erőforrás hajtott, bár a Renault különbözőképpen szabályozta a motorokat, melyek így 400, 440 és 480 lóerőt teljesítettek.
2005-től a Renault megkapta a Volvo D12-es motorját 440 vagy 480 lóerővel.
Az utolsó, 2007-es változások elsősorban a hajtásláncot érintették. Ismét új erőforrások érkeztek, most is a Volvotól. Ez volt a Volvo D13, mely könnyedén teljesítte az Euro IV-es és V-ös normákat is.

A Hungarocamion is jó néhányat helyezett üzembe a Magnumból, rögtön a sorozat bemutatása után. Ezek elsősorban nyerges és tandem szerelvények voltak. Az új kocsik a "cég arca" kitüntető szerepet is betöltöttek ekkoriban, ugyanis szinte az összes HC-s kiadványra és reklámanyagra ezek az autók kerültek, mint a cég akkor legmodernebb járművei.

Műszaki adatok (2007):

Teljesítmény: 500 LE (1400 és 1900 fordulat / perc között)
Maximális nyomaték 2450 Nm állandó 1100-1400 ford / percnél
Kézi sebességváltó: ZF Ecosplit 16 előre vagy automatikus Optidriver 12 előre és 3 hátrameneti fokozattal
Retarder: Optibrake Plus

Forrás: Wikipedia (FR)

Galéria - Renault